آیا وجود و زمان دو وجه از یک چیز ثابت است ؟!!!!

زمان من و زمان شما هر کدام به صورت مجزا در گذر هستن من زمان a را ادارک می کنم و شما b حال بیایید هر کدام از این دو زمان را تجزیه کنیم !! زمان رخنداد a را به سیستم های کوچکتر تجزیه کنیم یعنی زمان a  را خود به سیستم c و d تقسیم می کنیم حال اگر نگاهی دقیق بندازیم باز هم همان سیستم به اجزا زمانی کوچکتر تقسیم میشود !!! پس زمان خاصیت وجودی و ذاتی یک موجود است که در کشیدگی زمان در حال شدن است . حال به نظر می رسد که خاصیت شدن در هر موجودی وابسته به جاری بودن زمان در آن است . حال این سوال را مطزح می کنم که زمان و وجود آیا در هم تنیده اند ؟!! یا هر کدام وجودی مستقل دارن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

و پا را به جنونی فراتر می گذارم و سوال را از جنبه ی فلسفی تر مطرح می کنم که آیا وجود و زمان دو وجه از یک چیز ثابت است ؟!!!!

پاسخی بگذارید

