من هنوز نفس میکشم ……

بعضی وقت ها اینقدر مجبوری حماقت کنی و خودتو به نفهمی بزنی که همه فکر میکنن احمقی !!

بعضی وقت ها واسه اینکه  بشه ادامه داد و کسی رو ناراحت نکرد !! میگی مگه چی شده ؟!! بعد همه بهت میخندن و میگن

عجب خری !!

بعضی وقتها می خوای نبینی میگن خوب کوره بزار هر کاری دلمون می خواد بکنیم !! نمی بینه !!

بعضی وقتها می خوای نشنوی تا بتونی ادامه بدی ! میگن کره و نمی فهمه بزار بهش فحش بدیم !!

بعضی وقت ها بغض گلوتو میگیره و می خوای گریه کنی وبگی به خدا می فهمم میبینم می شنوم فقط تنها عیبم اینه که دوست

دارم  … تازه اونوقت با انگشت نشونت میدن و میگن دیونه !!

اونوقته که غم عالم رو دلت آوار میشه هون هایی که به خاطرشون احمق شدی به خاطر حماقتت ترکت می کنن بهت پشت

میکنن و مسخرت میکنن … میگن تو مانع پیشرفتی میگن تو خودخواهی تو نمی فهمی تو دروغ گویی ….

میخوای اون موقع بمیری اما بازم صبر میکنی و خودتو به کری می زنی …

آره من می فهمم !!

آره من آدمم !!

آره من احساس دارم !! من می شنوم !! میبینم !!!

من هنوز نفس میکشم ………………………………………………………….

18 responses to this post.

  1. Posted by نازنین on سپتامبر 4, 2010 at 5:49 ق.ظ.

    محسن جون خیلی خودتو ناراحت نکن چون تو تنها این مشکل رو نداری
    هرکسی که می فهمه این مشکل رو داره
    چون خیلی ها نمی فهمن و فکر میکنن ما هم نمی فهمیم پس به رفتار نادرستشون ادامه می دن، غافل از همه چیز

    از کسی توقع نداشته باش، نه توقع خوبی نه بدی، فقط خودتی که واسه خودت می مونی، فقط از خودت توقع داشته باش

    پاسخ

  2. Posted by نازنین on سپتامبر 5, 2010 at 9:15 ق.ظ.

    به نظر من همیشه از اونایی می خوری که توقع نداری نه بعضی موقع ها 😦

    پاسخ

  3. سلام…..تبریک می گم…. سایتتون افتاده رو غلتک…

    پاسخ

  4. آره دیگه…..پس چی رو سرازیری….نه تو سرازیری یا میشه گفت زیر سرازیری…..هر چی دوست دارید…جناب آشویس متاستفانه من دوروبرم کسی رو ندارم که روانشناسی بخونه و یه عالمه سوال دارم که بی جوابه..اگه این قدر مطالب پر بارتون رو تو این سایت دنبال می کنم دلیلش اینه………..فکر بد نکنیین از منم غلط ادبیاتی نگیرینا من تو آزمونا ادبیات بالای 80 می زنم….شما چند می زدید که حالا از من ایراد می گیرین….ها (شوخی کردم) خلاصه من نه تنها جواب نگرفتم هیچ از این علم کلا زده شدم…آخه در موردش پیش زمینه هم داشتم(یکی از همین امثال شما یک بی چاره ای رو به بهانه شیزوفرنی وصل کرد به برق 220 ولت و آن بدبخت خوب نشد(که از نظر من اصلا چیزیش نبود) که هیچ حالا دیگه به زور بقیه رو می شناسه) حالا نظرات زیبای شما هم روش….به هر حال ممنون از اینکه حرف های چرت و پرت منو تحمل کردید…
    bye

    پاسخ

    • سلام نفیسه خانوم .
      اولا مرسی که مطالب رو دنبال می کنبد .
      دوما روانشناسی مثل چاقو میمونه اگر دست اهلش نباشه ویرانگره !!!
      به هر حال اگر سوالی داشتید من در حد توانم در خدمتم
      موفق باشید

      پاسخ

  5. سلام
    امیرم!!
    خبری از شما نیست!!!!!!
    زود باش توروخدا!!!!!!!! راسی اون نیم کیلو باش اما مرد باش خیلی باحال بود!!!!!!!!!!!

    پاسخ

  6. ممنون..
    1.چه طور میتونین بگین یه نفر شیزوفرنی داره؟ ندیدن یه چیزی که شخص دیگه ای اونو می بینه که باید ایراد ما باشه نه اون؟ مگه تاریخ وجود نداره مگه گذشته ای وجود نداره؟ یعنی این دنیا فقط 17 ساله که وجود داره؟ تاپیک هوپا رو خوندم…بحثم اون موضوع فعلا نیست! چه دلیلی وجود داره واسه اثبات اینکه طرف واقعا مشکل داره؟ صرفا این که نمیبینیم اون چیزی رو که اون می بینه؟
    2.این قضیه 220 و ولتاژکه دیگه رد شدست اگه خدا بخواد؟؟؟
    در ضمن رو غلتک هم از نظر ادبیاتیی و هم املایی درسته…فکر کنم من منظورتونو نفهمیدم
    3.درک رنگ ها صدا ها چطوری اتفاق می افته؟ (اصلا هر طوری فکر کنی که وقتی به مغز می رسه چی می شه…error میده!!!کجا می رن؟چه طوری درک میشن) اصلا خود دیدن درکش تا قسمت چشم آسونه ها ولی این که بعد چی می شه؟؟؟؟)
    ممنون می شم اگه جوابم رو بدین!!!!!!

    پاسخ

    • سلام
      شیزوفرنی یا همون اسکیزوفرنی با همون روانپریشی یه سری علائم بالینی داره که باید حداقل چند مورد از اونها هم زمان در وجود یک نفز باشه تا شما بتوندید به بقین بگید که مورد شما به این بیماری مبتلا هست مثلا توهمات دیداری یا شنیداری … با وجود پارانویا (شکاکی بیش از حد) اینا یه سری از علایمش هستن.
      ببینید در روانشناسی همیشه حق رو به اکثریت میدن و میگن 95 درصد جامعه مبتلا هستن 5 درصد نه پس اون مورد 95 % یک مورد طبیعی محسوب میشه و ممکنه !! اون 5 % غیر طبیعی !! البته ناگفته نماند مثلا همون بیماری اسکیزوفرنی در خیلی از جوامع بیماری محسوب نمیشه بلکه یک برتری عرفانی محسوب میشه مثلا در قبایل آمریکای جنوبی و یا سرخپوستان و … حتی بعضی وقت ها در دین خودمون اسلام هم ما مواردی رو میتونیم ببینیم که اسکیزوفرنی و یک بیمار اسکیزو یک فرد خوب و روحانی تلقی شده !!!! 😉 پس قوانین روانشناسی نسبی هستن !! مثلا اگر یک روانشناس آمریکایی مراسم قمه زدن رو ببینه میگه اینا همشون باید برن تیمارستان !! ولی یک روانشناس ایرانی میگه نه این بیماری نیست یک فرهنگه !!!!!

      خوب نظر شخصی بنده رو هم که به بعدا ارجاع دادید و ممنونم !!

      شک درمانی و و یا درمان با الکتریسیته چیز بدی نیست و یکی از روش های درمان هست !! ولی الان روش های دیگری هم جایگزین اون شدن البته بگم نمیدونم شما چی دیدید ولی این روش در اکثر موارد پاسخگو هست !! و درمان کننده !! البته باید روانپزشک به این روش اشراف کامل داشته باشه ! که فکر کنم در مورد شما , و کیس شما این امر صادق نبوده 😉
      در مورد ادارک هم باید عرض کنم که شما اول باید با نورون های عصبی و شیوه ی انتقال پیام های عصبی آشنا بشید یا همون پتانسیل عمل ! بعد در مورد مسیر های عصبی مطالعه کنید ! سپس سراغ واسطه های عصبی یا همون نروترانسمیتیر ها برید بعد به شیوه ی پردازش پی می برید اگر غلاقه مند هستید من یهتون کتاب معرفی کنم 😉 یه کم تخصصی هست ولی فوق العاده شیرینه 😉

      پاسخ

  7. خیلی جالب بود..ممنون…چیزی رو که من دیدم خدا نصیب هیچ کس نکنه…فقط قوانین روانشناسی نسبی نیستند تقریبا همه چیز نسبی شما راست می گید اینو فراموش کردم….یعنی اینکه اگه تو یه جامعه اکثریت دیوونه باشن و یه نفر توشون سالم باشه اون وقت اونی که سالمه میره تیمارستان…یعنی منم می تونستم دیوونه باشم….چه با حال…ولی این یه کم وحشتناکه مثلا قوانین فیزیک رو در نظر بگیرین تعریفی برای گرانش وجود نداره از کجا معلوم که فردا بلند شیم وببینیم که جاذبه شده دافعه!!!!کی می دونه شاید گرانش اینه که 10000 سال اجسامو بکشه طرف خودش بعد بشه برعکس..اون روز بشریت می خواد چی کار کنه؟ همه تلاش ها نابود می شه….
    به هر حال توی این شیزوفرنی یا اسکیزوفرنی که گفتید تغییری توی مغز ایجاد می شه؟؟؟؟یعنی چی می شه که این طوری می شه؟
    در مورد همون برق 220 ولت من خونده بودم که رد شده!!!آخه اصلا چه کاریه؟؟؟چطور می تونین!!!!وای….این ضد انسانیه
    ممنون می شم اگه اون کتابو معرفی کنید

    پاسخ

    • خواهش میکنم لطف دارید
      آره دیگه همه چیز نسبیه !!!
      سعی میکنم یه مقاله در مورد اسکیزوفرنی تو وبلاگ روانشناسیم بزارم
      روانشناسی فیزیولوژیک اثر دکتر حائری رو اگر بخونی در مورد ادارک میتونه کمکت کنه

      پاسخ

  8. از سعی و تلاش مضاعف و بی وقفه تون که کاملا در سایتتون هویداست ممنون….از کتابی هم که معرفی کردین ممنون…..بله دیگه همه چیز نسبیه(شما خیلی قشنگ تیکه می ندازینا این یه استعداد ذاتیه نه!!!!)

    پاسخ

  9. ممنون…تا حالا شده یه کتاب به زبان انگلیسی روبخونید بعد از این که یک پاراگراف تموم شد بگید بابا بی خیال…از هر 3 کلمه 2تاو نصفیش رو نفهمیدم…الان من هم همون حسو دارم.
    دوپامینی مزولیمبیک- آنتی سایکوتیک آتیپیک-کاتاتونیک-نگاتیویسم افراطی یا مات شدن-کرایتریای-نظریه نوروشیمیایی (نقش دوپامین)-
    الیگو دندروسیت-ژن رسپتورهای دوپامین -ژن تیروزین هیدروکسیلاز-و…. خداوند بهتون صبر بده…
    اما باز هم ممنون چیزی رو که می خواستم سعی کردم بفهمم……می گن بزرگ می شی یاد می گیری….
    bye.

    پاسخ

پاسخی بگذارید

